Čeština (Česká republika)Deutsch (DE-CH-AT)
Home Informační centrum Výlety v zimě Ze Sněžky do Rokytnice

Ze Sněžky do Rokytnice

snezka

Autobusem dojedeme do Pece pod Sněžkou a lanovkou vyjedeme na Sněžku. Ze Sněžky sejdeme po červené k Slezské boudě a dál pokračujeme po modré Schustlerově cestě Luční boudě. Od Luční jedeme přes Stříbrné a Čertovo návrší až k Malému Šišáku, kde se napojíme na červenou Cestu česko – polského přátelství. Po ní sjedeme okolo Špindlerovky do Slezského sedla a vystoupáme okolo Petrovky na Dívčí kameny. Toto stoupání je nejnáročnější část trasy. Pokračujeme přes Mužské kameny a Velký Šišák na Vysoké kolo. Projedeme okolo Sněžných jam a Violíku. U České budky se dáme doleva po žluté na Českou cestu a budeme sjíždět okolo Pramene Labe přes Labskou louku na rozcestí U čtyř pánů. Odbočíme doprava na zelenou a na křižovatce U Růženčiny zahrádky znovu doprava po červené okolo Růženčiny zahrádky do Kotelského sedla. Zde se můžeme dát doprava a podél tyčového značení vystoupat ke konečné lanovky na Lysou horu, odkud po modré sjezdovce sjedeme k zelené Krakonošově cestě, odbočíme na ní doprava a přijedeme na Ručičky. Nebo v Kotelském sedle pojedeme podél tyčového značení rovně po červené a absolvujeme prudký sjezd na Dvoračky. Z nich opět po zelené Krakonošově cestě dojedeme na Ručičky. Z Ručiček po žluté Kostelní cestě sjedeme na Dolní náměstí. Nebo pokračujeme z Ručiček po modré na Studenov. Odtud sjedeme buď po zelené do Horní Rokytnice, nebo po žluté do Dolní Rokytnice, Vilémova nebo Pasek nad Jizerou. Po sjezdovce je možné sjet na Dolní náměstí.

Do Horní Rokytnice je možné sjet přes Lysou horu nebo přes Dvoračky po sjezdovce.

Do Rokytna a do Františkova doporučujeme použít trasu z Kotelského sedla přes Dvoračky a pak pokračovat přes Sedlo pod Dvoračkami po červené Jablonecké cestě.

Alternativa přes Harrachov: Na křižovatce Labská louka odbočíme doprava a po zelené sjedeme k Vosecké boudě. Odtud sjíždíme prudce dolů po žluté na Krakonošovu snídani. Odbočíme na modrou Harrachovu cestu a okolo Mumlavského vodopádu dojedeme do Harrachova. Vyjedeme lanovkou na Čertovu horu a po modré Janově cestě okolo Janovy skály dojdeme na Studenov. Odtud po sjedeme buď po zelené do Horní Rokytnice, nebo po žluté do Dolní Rokytnice, Vilémova nebo Pasek nad Jizerou. Po sjezdovce je možné sjet na Dolní náměstí.

Pokud Vás tlačí čas (např. se již stmívá), odbočte na křižovatce Labská louka doprava a po zelené sjeďte k Vosecké boudě. Odtud prudce dolů po žluté na Krakonošovu snídani. Zde odbočte doprava na modrou Harrachovu cestu a okolo Mumlavského vodopádu dojedete  za chvíli do Harrachova. To je nejrychlejší varianta, jak se z Labské louky dostat do civilizace.

Délka: 28 km,  6 hodin

Obtížnost: náročné, pro středně zdatné lyžaře